Akademia
-
Lista SEO Quick Wins – zrób sobie darmowy audyt SEO i wprowadź zmiany
Jeżeli chcesz otrzymać coś za darmo musisz poświęcić swój czas oraz samodzielnie zadbać o jakość otrzymanego wyniku. Generalnie zawsze musisz pamiętać, że zdecydowanie wszystkimi działaniami i usługami zwłaszcza w IT kierują 3 elementy: Jeżeli zdecydujesz się zaoszczędzić pieniądze, musisz poświęcić swój czas oraz samodzielnie zadbać o jakość. Chcesz zaoszczędzić czas?…
-
Analiza adresów i podstron z wykorzystaniem Python oraz ChatGPT
Zawsze chciałem nauczyć się programować na tyle dobrze, abym mógł bez problemów w czasie jednego czy dwóch wieczorów stworzyć stronę internetową lub aplikację w wersji MVP, czyli Minimum Viable Product (Minimalna, działająca wersja produktu). MVP, czyli Minimum Viable Product, to podstawowa wersja produktu, która zawiera tylko najważniejsze funkcje. Celem MVP jest…
-
Analiza strony internetowej z wykorzystaniem arkuszy Google!
Czas na pierwszą petardę. Od razu mówię – jeżeli jesteś właścicielem dużego e-commerce lub serwisu treściowego, to co tutaj znajdziesz może być nie wystarczające. Dla tych z Was którzy posiadają jednak nieco mniejsze strony w tym strony firmowe, serwisy treściowe lub nieduże sklepy internetowe, chcę pokazać, jak możecie wykonać sobie…
-
Ollama – zbuduj chatGPT na własnym komputrze. Za darmo.
Czym jest Ollama? Ollama to platforma, która umożliwia użytkownikom łatwe uruchamianie modeli sztucznej inteligencji lokalnie, bez potrzeby korzystania z chmury. Umożliwia to szybkie testowanie i rozwijanie aplikacji opartych na AI, takich jak generowanie tekstu, analiza danych czy inne zadania związane z przetwarzaniem języka naturalnego. Ollama obsługuje różnorodne modele AI, w…
-
Analiza profilu linków konkurencji z Bing Webmaster Tools
Do analizy linków przychodzących można wykorzystać kilka narzędzi – poza Google Search Console które radzi sobie z tym elementem co najmniej kiepsko – na przykład popularny Ahrefs, nieco zapomniany już MajesticSEO, SEMRush który uważany jest przez co poniekórych jako najlepsze narzędzie do analizy linków czy Senuto które niedawno dodało moduł…
-
Jak za darmo dodać zweryfikowaną w Google Search Console stronę do Ahrefs
Czym jest Ahrefs? Ahrefs to narzędzie do analizy SEO i marketingu internetowego, które pomaga użytkownikom monitorować i poprawiać widoczność ich stron internetowych w wyszukiwarkach. Oto główne funkcje i zastosowania Ahrefs: Ahrefs jest popularnym narzędziem wśród specjalistów SEO, marketerów internetowych i właścicieli firm, którzy chcą poprawić swoją widoczność w sieci i…
-
Przekierowania – wszystko co musisz wiedzieć o przekierowaniach 301, 302, 307, 308 i innych
Przekierowania są kluczowym narzędziem w zarządzaniu stronami internetowymi, służącym do kierowania użytkowników i robotów wyszukiwarek z jednego adresu URL na inny. Dzięki nim można efektywnie zarządzać zmianami w strukturze strony, unikać problemów z duplikacją treści, a także optymalizować doświadczenia użytkowników. Przekierowania są szczególnie przydatne w różnych scenariuszach, takich jak zmiana…
-
Jak tworzyć treści pod SEO w 2024?
Kolejne aktualizacje w Google pokazują, że coraz większe i większe znaczenie ma optymalizacja Crawl Budget czyli między innymi linkowania wewnętrznego czy czasu wczytywania strony. Dbanie o poprawne linkowanie wewnętrzne czy szybkość działania strony jest na wielu płaszczyznach połączone z dbaniem o dobrej jakości treść. To od tego jaką mamy treść…
-
Crawl Budget – co to jest? Jak poprawić indeksację strony w Google?
W świecie SEO można natknąć się na wiele technicznych pojęć, które z pozoru brzmią skomplikowanie, ale po rozłożeniu na czynniki pierwsze okazują się całkiem zrozumiałe. Jednym z takich pojęć jest Crawl Budget, czyli budżet indeksowania. Choć może wydawać się to terminem zarezerwowanym dla specjalistów technicznych, w rzeczywistości to zagadnienie, które…
-
Core Web Vitals – aktualizacja na 2025 rok: co się zmieniło i jak dostosować swoją stronę?
Dlaczego Core Web Vitals są tak ważne? Core Web Vitals to zestaw wskaźników wprowadzonych przez Google, które mają na celu ocenę jakości doświadczeń użytkownika na stronie internetowej. Od momentu ich wdrożenia zyskały ogromne znaczenie w kontekście SEO, ponieważ są jednym z sygnałów rankingowych. W 2025 roku ich rola jeszcze bardziej…
Najnowsze komentarze