Case Study: Antyweb.pl
Krótka historia o tym jak przebiegała współpraca z jednym z największych serwisów technologicznych w Polsce.
Okres trwania współpracy:
- 2017 – 2018
Zakres
działań:
- Optymalizacja treści,
- Audytowanie i analizowanie strony,
- Stała konsultacja,
- Monitorowanie,
- Raportowanie
Technologia:
- WordPress
Założenia
współpracy
- Poprawa widoczności w Google,
- Zwiększenie ruchu na stronie,
- Zwiększenie ilości ruchu z usług Google Discover oraz Google News,
- Poprawa optymalizacji treści,
- Nauka SEO redakcji serwisu
Wykres
widoczności

Przebieg współpracy
Współpraca rozpoczęła się początkiem roku 2017 od audytu SEO strony. W efekcie analizy, ustalone zostały problemy, szanse oraz możliwości do realizacji. Zebrane informacje przekształcone zostały na zadania które z kolei przedstawione zostały działowi technicznemu, redakcji oraz biznesowi.
Najważniejsze problemy jakie należało rozwiązać, to poprawienie czasu indeksacji nowych treści w Google. Serwis borykał się dużym problemem wyświetlania nowych treści możliwie szybko w wynikach wyszukiwania w tym także w usłudze Google News. Konieczne było zadbanie o prędkość działania strony ale także o jakość indeksowanych treści. W efekcie, ze strony zostało usuniętych ponad 40 tysięcy podstron. Głównie były to różnej maści tagi przypisane do wpisów które pojawiły się na przestrzeni 10 lat istnienia serwisu.
Istotne jest, że działania SEO realizowane przeze mnie były pierwszymi jakie w ogóle były realizowane na stronie!
Kolejnymi działanami które były wykonywane było wdrożenie poprawionych meta znaczników, przedstawienie propozycji dla tematów które warto byłoby opracować za wczasu, praca z redaktorami przy tworzeniu zoptymalizowanych treści oraz prace przy linkowaniu wewnętrznym.
Równolegle z pracami nad obecną stroną, trwały też pierwsze prace nad nową wersją strony opartej o nowe rozwiązania technologiczne.
Współpraca z redakcją odbywała się w sposób ciągły i stały poprzez komunikację przez platformę Slack. Każdego dnia na prace dla serwisu Antyweb.pl poświęcane było sumarycznie nie mniej niż 3h dziennie. Sprawdzane były wszelkie nowe wpisy pod kątem konieczności dopieszczenia meta znaczników oraz linkowania wewnętrznego.
Efekty współpracy
Ruch
Udało się osiągnąć pierwszy milion użytkowników z samego tylko ruchu organicznego oraz utrzymać ten wynik przez kilka miesięcy trwania współpracy.
Widoczność
Pierwsze około 12 miesięcy to systematyczne wzrosty. Od aktualizacji Google w marcu 2018 realizowane były działania mające na celu zmianę niekorzystnego trendu widoczności. Niestety, do końca współpracy, nie udało się zachamować tych spadków.
Realizacja działań
Wszystkie zakładane działania, zadania, plany udało się zrealizować w 100%. Mimo spadków widoczności, współpraca przebiegałą bezproblemowo w przyjacielskiej atmosferze.
Pozostałe
W czasie współpracy udało się wpłynąć na rozwój kilkunastu redaktorów co przełożyło się na poprawę ich świadomości związanej z SEO. Przełożyło się to bardzo dobrej jakości treści publikowane w serwisie oraz większą świadomość wpływu każdego wpisu na popularność całej witryny.
Zakończenie współpracy
Współpraca zostałą zakończona z końcem września 2018. Już 1 października natomiast, kolejna aktulizacja Google sprawiła, że widoczność strony nie tylko wróciła do poziomu z najlepszego momentu współpracy – ruch oraz widoczność osiągnęły niespotykane do tej pory rezultaty. Na fali zmian wprowadzonych z moją pomocą, witryna budowała widoczność jeszcze przez kilka miesięcy.
Ciekawostki o współpracy
- O tej współpracy opowiadałęm w czasie Festiwalu SEO!
- Usunąłem blisko 10% wszystkich podstron witryny co korzystnie wpłynęło na jej indeksację
- Udało się osiągnąć ponad 1 milion stabilnego ruchu organicznego
- Realizowane były ciekawe akcje w Google News, Google Discover oraz budowana była widoczność na różnego rodzaju słowa kluczowe
- Stosowane były tzw. Huby Treściowe w celu budowania widoczności na ważne słowa kluczowe