Czym w ogóle są konsultacje SEO?
Konsultacje SEO to działanie polegające na rozmowie, podczas której, omawiane są kwestie związane z prowadzeniem działań SEO wewnątrz Twojej organizacji. Rozmowa może mieć charakter Q&A (pytań i odpowiedzi) czy prostego audytu SEO na żywo. Możliwe jest także realizowanie na żywo działań bezpośrednio na stronie. W dużym skrócie – konsultacje SEO to pomoc w kwestiach SEO i budowania widoczności w Google „na żywo”.
Konsultacje SEO jako skuteczna alternatywa dla audytów SEO!
Z moich obserwacji wynika, że klienci coraz częściej wybierają konsultacje SEO jako alternatywa dla rozbudowanych i ciężkich w przeglądzie audytów SEO. Jest to także świetny sposób na szybkie poznanie odpowiedzi na nurtujące pytania w kwestii SEO! Sprawdź sam!
Czego możesz spodziewać się podczas konsultacji SEO?
Po pierwsze…
Sama rozmowa nie będzie w żaden sposób sztucznie przedłużania. Nie mam żadnych skryptów które pomagają mi prowadzić rozmowę dłużej niż powinna ona trwać. Każda konsultacja jest unikalna i niepowtarzalna. Jednocześnie – z doświadczenia mogę to powiedzieć – jest ona niesamowicie przydatna!
Po drugie…
Chcę wiedzieć jak najwięcej o Twoim biznesie i o problemach na jakie natrafiłeś podczas prowadzenia go w Internecie. Tylko w ten sposób będę w stanie przedstawić Ci porady, które korzystnie wpłyną na Twoją stronę. Twoja szczerość w kwestii wykonanych działań może być kluczowa.
Po trzecie…
Im więcej informacji dostarczysz, tym szybciej i skuteczniej będę w stanie pomóc. Masz raporty od agencji SEO? Możesz dać mi dostęp do Google Search Console i/lub Google Analytics? Świetnie! To na pewno pomoże mi poznać istotne szczegóły dotyczącej Twojej strony oraz przekazać informacje, o które być może nawet byś nie zapytał(a).
Co wyróżnia nasze konsultacje SEO?
Duża liczba uwag
Wspominałem już, że stawiam na szczerość? Jeżeli coś w mojej opinii nie realizuje założonych celów pod kątem SEO – dam Ci o tym na pewno znać wraz z odpowiednimi argumentami. Niezależnie czy chodzi tu o działania Twojego specjalisty SEO czy o to pod jakim adresem masz uruchomiony blog na stronie.
Zrozumieć Twój biznes
Zanim cokolwiek zaproponuję, spodziewaj się kilku pytań o Twój biznes. Chcę wiedzieć o Twojej stronie jak najwięcej, aby zaproponować najlepsze zmiany dla Twojej witryny pod kątem SEO, ale także dla klientów/użytkowników strony. Dobrze, jeżeli jeszcze przed konsultacjami, wyślesz mi parę informacji na temat swojej strony i biznesu!
1v1? 1v3 a może 1vCały dział?
Generalnie, nie mam żadnych odgórnych limitów osób, które mogą brać udział w konsultacjach. Pamiętaj jednak, że więcej osób to więcej pytań. Więcej pytań to najczęściej więcej potrzebnego czasu na pełną odpowiedź.
Argumenty
Nie ma możliwości, że zaproponuję coś według mojego „widzi mi się” czy „na czuja”. Zawsze będę starał się dostarczyć odpowiednie argumenty wraz ze źródłami. Chętnie też bazując na twardych danych pokażę Ci co i jak wykonać, aby Twoja strona zyskiwała na widoczności.
Forma komunikacji
Lubisz Teams? Zoom? Hangout? Facebook? Skontaktuję się z Tobą w taki sposób w jaki lubisz! Możemy także spotkać się gdzieś w kawiarni. Ty decydujesz – najważniejsze, aby uwagi, które przekazuję były w stanie do Ciebie dotrzeć i zostać z Tobą na nieco dłużej. Nasze spotkanie możesz nagrywać, na bieżąco notować czy utrwalać w niemal dowolny sposób.
Konsultacja SEO to nie szkolenie!
Chętnie opowiem Ci jak tworzyć treści pod SEO, jak zdobyć linki czy doradzę, jak stosować tag kanoniczny. Miej jednak na uwadze, że nie uda mi się przeprowadzić w czasie godzinnych konsultacji szkolenia z zakresu SEO.
Ceny konsultacji SEO
Pojedyncza konsultacja SEO
300zł/h
Jedna godzina konsultacji Twojego projektu SEO. Idealna dla osób, które zbierają informacje na temat SEO oraz zaczynają planować swoje działania w sieci.
Pakiet konsultacji SEO
Pakiet godzinowy konsultacji do wykorzystania w ciągu miesiąca. Idealny dla aktywnych Twórców stron internetowych oraz rozwijających się biznesów. Dowiedz się o nich więcej!
Pytania i odpowiedzi dotyczące konsultacji SEO
Idealnie jest, gdy wysyłasz do nas wiadomość e-mail z informacją dotyczącą interesującego Cię zagadnienia oraz terminu kiedy pasowałoby Ci przeprowadzenie konsultacji.
W odpowiedzi podrzucimy Ci potwierdzenie terminu oraz prośbę o dostępy do kont GSC oraz GA. Dzięki temu, że rzucimy okiem na te dane przed naszą faktyczną rozmową, sama konsultacja będzie mogła być skupiona na omawianiu faktycznych problemów. Cenimy Twój czas i chcemy, żeby konsultacja SEO była dla Ciebie tylko wartością dodaną. Nie tutaj czasu na analizowanie danych „na żywo” i sztuczne nabijanie licznika.
Sugerujemy, aby na czas rozmowy zaopatrzyć się w notatnik i długopis. Alternatywnie w grę wchodzi notowanie na komputerze/telefonie, ale z doświadczenia wiemy, że ilość informacji może być na tyle duża, że tylko papier przyjmie takie tempo.
Podczas konsultacji SEO jesteśmy dla Ciebie. Coś jest niejasne – pytaj. Coś chcesz sprawdzić – dawaj znać. Potrzebujesz, żeby Ci coś pokazać (na stronie oczywiście!) – śmiało.
Konsultacje SEO mogą w niektórych wypadkach skutecznie zastąpić wykonywanie analizy SEO. Czasem bowiem, tak naprawdę to co jest napisane w audycie SEO można opowiedzieć w przeciągu 2 godzin. O ile na audyt trzeba czekać kilka(naście) dni tak konsultacja SEO trwa właśnie godzinę-dwie. Aby konsultacja SEO była skuteczna i bardziej przydatna od audytu SEO zalecane jest jednak posiadanie już jakieś wiedzy na temat SEO oraz budowy strony. Bez tego, konieczne będzie tłumaczenie przez nas w bardzo szczegółowy sposób każdej, pojedynczej uwagi. To będzie rzutować na ilość czasu potrzebnego do zrealizowania konsultacji SEO.
- Czy musisz mieć wersję mobilną strony,
- Czy wdrożenie AMP do dobry pomysł,
- Czy przeniesienie bloga z subdomeny poprawi Twoją pozycję strony,
- Czy konkurencja działa fair i czy powinieneś zachowywać się jak Twoja konkurencja,
- Jakie działania możesz podjąć, aby być o krok przez konkurencją,
- Jak wydać mądrze dostępny budżet i kiedy mniej więcej można spodziewać się wyników,
i wiele, wiele więcej innych pytań na który znamy odpowiedź.
Skontaktuj się