Co to optymalizacja treści pod SEO?

Niezależnie czy Twoja treść już istnieje, czy dopiero powstaje - usługa optymalizacji treści pozwoli na poprawę widoczności Twojej strony internetowej a także na optymalizację crawl budget. Optymalizacja treści może być wykonywana niezależnie od optymalizacji samej strony. Czasem wręcz jest to jedyny sposób aby poprawić widoczność strony w dłuższej perspektywie.

owen-vachell-NmjEYaUS5RA-unsplash

Co cechuje optymalizację treści

Nasycenie słowami kluczowymi

Zbadamy nasycenie słów kluczowych w Twoich treściach. Możesz zdziwić się jak wiele wystąpień słów kluczowych (oraz ich synonimów) można zmieścić w jednej publikacji! Sprawdzimy tytuł, title, tekst alternatywny, nagłówki i wiele więcej. Poprawna optymalizacja treści to jeden z ważniejszych kluczy do sukcesu Twojej strony internetowej. Nasycenie słowami kluczowymi pozwoli Ci także pierwszy krok do odpowiedniego linkowania wewnętrznego.

Przygotowanie słów kluczowych

Jeżeli chcesz zaistnieć w wynikach wyszukiwania i pojawić się od razu na słowa kluczowe które dostarczą Ci najwięcej ruchu, konieczne jest przygotowanie za wczasu odpowiedniej listy słów kluczowych. Pomagamy w wyborze słów kluczowych (keyword research) i tego jakie inne, pomocnicze słowa kluczowe mogą zostać wykorzystane w budowaniu treści.

Poprawa linkowania wewnętrznego

Odpowiednia optymalizacja treści to jedno. Bez poprawnego linkowania między artykułami, zbudowanie odpowiedniej, wysokiej pozycji w Google może być bardzo trudne. Przygotujemy odpowiednie mechanizmy automatyzujące linkowanie wewnętrzne a także wykonamy odpowiednie działania ręcznie. Działy w myśl zasady Topical Authority (budowania autorytetu w danym temacie), staramy się przy tym wzbogacić Crawl Budget (budżet indeksowania) Twojej strony.

Opracowywanie tematów publikacji

Czym byłaby optymalizacja strony internetowej bez poprawienia treści i dodania do nich odpowiednich słów kluczowych? Znamy się na optymalizacji treści i chętnie wspomożemy Twoją witrynę naszą wiedzą. Niezależnie czy jest to nagłówek ważnej podstrony czy kolejny akapit długiego artykułu.

Kiedy optymalizować treści pod SEO?

W momencie gdy na Twojej stronie istnieją już treści ale wiesz dobrze, że nic szczególnego pod kątem SEO z nimi nie było wykonywane - koniecznie odezwij się do nas. Także, jeżeli dopiero planujesz utworzyć nowe wpisy dla swojej strony/bloga/bazy wiedzy - koniecznie odezwij się do nas.

Usługa optymalizacji treści jest skierowana przede wszystkim dla serwisów treściowych, agencji copywriterskich czy też tych stron które mają lub planująrozbudowane sekcje treściowe (bazy wiedzy, blogi itp.)

W jakich innych sytuacjach warto się do nas odezwać w kwestii optymalizacji treści na stronie pod SEO?

  • Chcesz aby Twoje treści były widoczne w Google News.

  • Twoje treści szybko tracą zaintersowanie użytkowników.

  • Użytkownicy nie przenoszą się między artykułami.

  • Treści nie pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania.

  • Nie masz pomysłu na tematy na publikacje

Potrzebujesz czegoś więcej?

Jeżeli uważasz, że optymalizacja treści to nie jest Twój jedyny problem, sprawdż nasze usługi optymalizacji stron www oraz audytów SEO. Może się okazać, że Twoja strona potrzebować będzie także kompleksowego pozycjonowania.

Jak przebiega optymalizacja treści?

Proces optymalizacji to 5 etapów podczas których analizujemy Twoją branżę, Twoich klientów oraz Twoją stronę. Znaczy to tyle, że poprzez edycję strony będziemy starać się jak najlepiej dopasować ją do potrzeb robotów indeksujących Google oraz do Twoich użytkowników czy też po prostu - klientów.

Jakie działania będziemy chcieli podjąć wykonując usługę optymalizacji strony www? Zobacz i poznaj szczegóły:

Zbieramy informacje na temat potencjalnych problemów ze stroną jak i z treściami. Wykonujemy pełne skanowanie strony, sprawdzamy widoczność strony jak i konkretnych treści. Sprawdzamy w Google Analytics co do momentu podjęcia działań najczęściej się klikało a w Google Search Console (ewentualnie Bing Webmaster Tools) - co najczęściej wyświetlało się w wynikach wyszukiwania.
Jak już zaczniemy grzebać przy treściach to nie będzie zmiłuj. Dlatego też przed przystąpieniem do działania, będziemy chcieli zamienić z Tobą dwa, trzy ewentualnie siedem słówek i popytać o niektóre kwestie. To jest moment w którym możesz nam powiedzieć o swoich uwagach i życzeniach w kontekście naszych działań.
Nie rzucimy się od razu na wszystkie treści w Twojej witrynie. Każda strona internetowa jest inna i my o tym wiemy. Dlatego też zaczniemy najpierw wprowadzać delikatne, małe zmiany sprawdzając jaki będzie ich wpływ na widoczność w Google.
W tym momencie u nas będzie mocno się kotłowało. Będziemy pracować nad wszystkimi treściami jakie będą na Twojej stronie. Może się zdarzyć, że gdzieś w między czasie dostarczymy Ci zalecenia co do mechanizmów mogących zautomatyzować niektóre działania w kwestii linkowania wewnętrznego. Sama optymalizacja i rozbudowa słów kluczowych na stronie to jedno. Poprawa linkowania wewnętrznego to druga, niemniej ważna czynność.
Po zakończeniu działań, możemy dostarczyć Ci podsumowanie. Dobrze jednak aby ustalić to na początku współpracy, bo ciężko będzie nam później wypisywać wstecz co na każdym z artykułów zostało zrobione. Miej też na uwadze, że przygotowanie raportu dla 10 wpisów nie jest problemem. Dla kilku set lub nawet kilku tysięcy, może być pewnym wyzwaniem dla nas i niechybnie wydłuży czas realizacji usługi.
To nie jest tak, że skończymy pracę z treściami, wystawiamy fakturę i jest po sprawie. Chcemy aby wykonane przez nas działania był zawsze wysokiej jakości. Będziemy sprawdzać co jakiś czas jak radzi sobie Twoja strona i jej treści. Jeżeli zauważymy coś niepokojącego, miej świadomość, że możemy się odezwać z prośbą o wprowadzenie zmian. Często mamy jednak na tyle dobre kontakty z klientami, że nie musi nawet o tym informować :-) Po prostu dajemy znać po wykonanych zmianach, że wprowadziliśmy poprawki.

Koszt optymalizacji treści pod SEO 

Konkretna cena jest ciężka to określenia. Wynika to bowiem z tego, jak długie są artykuły, jak jest ich dużo i jakiej są tematyki. Do tego dochodzi jeszcze kwestia czy w grę wchodzi linkowanie wewnętrzne czy też nie.

Możliwe jest jednak rozliczenie za ilość zoptymalizowanych artykułów czy też w sposób zryczałtowany za całe zlecenie.