Optymalizacja stron

Szybkość i dostępność – to klucz do sukcesu!

Czym właściwie jest optymalizacja strony internetowych pod wyszukiwarkę Google?

Optymalizacja stron to usługa, której celem jest usprawnienie wielu czynników mających realny wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania, ale także – na odczucia użytkowników wchodzących na stronę z wyszukiwarek. Optymalizacja strony dotyczyć może linkowania wewnętrznego, zachowania stron docelowych czy nasycenia słów kluczowych. Obecnie, bardzo ważne w optymalizacji stron jest skupienie się na Podstawowych Wskaźnikach Internetowych dzięki czemu, Twoja strona wczytywać się będzie błyskawicznie tak na urządzeniach mobilnych jak i komputerach.

Dowiedz się więcej o Core Web Vitals → na naszym blogu.

Wczytywanie, renderowanie i indeksacja strony

Optymalizacja strony przede wszystkim poprawienie procesu wczytywania i renderowania strony. To także nasycenie treści słowami kluczowymi oraz dodanie linków wewnętrznych. To także szereg działań, które pozwalają na przyspieszenie działania strony oraz poprawienie prezencji strony w wynikach wyszukiwania. Generalnie, optymalizacja to naprawdę spora ilość działań do wykonania dzięki czemu łatwiej będzie Ci budować pozycję w Google!

SEO w WordPress

Najczęściej optymalizowane przez nas są strony oparte o WordPress. Nic w tym dziwnego – blisko 70% wszystkich stron w Internecie jest zbudowana o ten CMS. Aby przyprowadzić optymalizację strony, często sięgamy po zestaw zaufanych i stabilnie działających wtyczek.

Wiemy jednak, że im mniejsza liczba wtyczek w Twoim WordPress tym szybsze działanie strony oraz mniejsza szansa na atak hackerski. Dlatego też jesteśmy w stanie wprowadzić niektóre zmiany w kodzie strony, konfiguracji serwera lub w samym szablonie strony bez konieczności instalowania dodatkowych wtyczek.

Co cechuje optymalizację strony wykonaną przez naszą agencję SEO?

Analiza dostępności

Sprawdzimy czy Twoja witryna jest osiągalna dla robotów oraz użytkowników. Przeprowadzimy zautomatyzowane testy mające na celu zasymulowanie zachowania GoogleBotów na Twojej witrynie. Już na tym etapie dowiemy się o najważniejszych do wyeliminowania problemach i trudnościach.

Analiza techniczna

Mimo najszczerszych chęci, podczas kodowania strony wkraść mogą się chochliki które na pierwszy rzut oka będą niewidoczne i nieistotne. Z punktu widzenia SEO i optymalizacji mogą być to jednak kluczowe problemy przy osiągnięciu wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Na nie także będziemy zwracać uwagę.

Analiza technologiczna

Zdarza się, że wykorzystane rozwiązania do budowy strony internetowej mogą mieć negatywny wpływ na jej działania w wynikach wyszukiwania. Niektóre rozwiązania sprawiają, że GoogleBoty nie są w stanie osiągnąć niektórych zasobów. Realizując optymalizację, postaramy się wyeliminować takie działania.

Analiza treści

Czym byłaby optymalizacja strony internetowej bez poprawienia treści i dodania do nich odpowiednich słów kluczowych? Znamy się na optymalizacji treści i chętnie wspomożemy Twoją witrynę naszą wiedzą. Niezależnie czy jest to nagłówek ważnej podstrony czy kolejny akapit długiego artykułu.

Każdy moment na wykonanie optymalizacji jest dobry.

Twoja strona jest już prawie gotowa do wdrożenia?

Fantastycznie! Podrzuć nam makiety strony żebyśmy mogli rzucić okiem na nie i powiedzieć Ci na co musisz zwrócić uwagę, aby Google jak najlepiej traktował Twoją stronę. Już na tym etapie możliwe jest zniwelowanie wielu potencjalnych błędów oraz wykorzystanie szans.

Dopiero myślisz o utworzeniu strony?

W tym momencie, konieczne będzie działanie na istniejącej witrynie. Wiemy, że kosztowała Cię mnóstwo pieniędzy, więc wprowadzimy tylko te zmiany, które nie będą wymagały ogromnej, dodatkowej ilości pieniędzy. Postaramy się także nie opóźniać wdrożenia strony na front.

Twoja strona jest w Internecie, ale nie spełnia pokładanych w niej oczekiwań?

Wiele razy spotykaliśmy się z sytuacją, gdy nowa strona zastępowała starą. Jednocześnie struktura starej strony nie była w żaden sposób przekierowana na nową strukturę. Google po prostu z dnia na dzień tracił wiele wartościowych podstron. Wiązało się to często ze spadkami w wynikach wyszukiwania. Drobna optymalizacja strony i można liczyć na powrót widoczności.

Zdarzały się też sytuacje, kiedy zupełnie nowa strona w ogóle nie buduje swojej pozycji. Często powodem są jakieś kardynalne błędy które ciężko zauważyć, ale względnie łatwo wyeliminować. W takich sytuacjach często konieczne było wprowadzenie drobnych zmian w kodzie strony lub CMS i strona jak za dotykiem magicznej różdżki, pięła się w górę.

Strona miała stabilne pozycje i nagle straciła widoczność w Google?

Możliwe, że Twoja strona została dotknięta aktualizacją w algorytmie Google lub po prostu została ukarana. Niezależnie co się stało, znajdziemy przyczynę (lub przyczyny) i postaramy się je naprawić. Czasem może chodzić o poprawienie działania paginacji a innym razem o znaczącą przebudowę jakiegoś modułu, który nie działa prawidłowo i rezonuje na całą stronę. Cokolwiek by to nie było – poprawimy to samodzielnie lub z Twoją pomocą.

Dla nas cel optymalizacji zawsze będzie ten sam: – poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Od czego zaczynamy optymalizację strony?

  1. Analizujemy Twoją stronę. Na podstawie zebranych informacji podejmiemy decyzję o zakresie prac przy Twojej stronie. Do wykonania analizy potrzebować będziemy dostępu do Google Search Console oraz Google Analytics. Twoją stronę przeanalizujemy także w takich narzędziach jak Sitebulb czy PageSpeed Insight.
  2. Przedstawiamy Ci plan działania. Na podstawie zebranych informacji przedstawiamy Ci plan działania. Wskażemy Ci co będziemy chcieli zmienić i wyjaśnimy, dlaczego. W tym miejscu poznasz także maksymalny koszt usługi optymalizacji. Jeżeli zaakceptujesz nasz plan, przejdziemy do kolejnego kroku optymalizacji strony.
  3. Przygotowanie strony. W zależności czy strona jest na serwerze testowym czy na docelowym, konieczne może okazać się wykonanie backupu lub podłączenie do Twojego serwera GIT. Na tym etapie potrzebować będziemy też dostęp na poziomie administratora do Twojego CMS oraz FTP.
  4. Wdrażamy zmiany. Proces ten trwać może różna ilość czasu. W przypadku stron działających na serwerze docelowym, zmiany staramy się wprowadzać stopniowo, aby mieć pewność, że Google poprawnie interpretuje nasze zmiany.
  5. Weryfikujemy. Musimy mieć pewność, że wszystko co zostało przez nas wdrożone spełnia swoją rolę i działa na korzyść Twojej strony. Ten etap optymalizacji stron jest tak naprawdę ponową, uproszczoną analizą strony. Na tym etapie wszystko powinno działać, jak należy.

Dopasujemy się do Twojej technologii i procesów

Realizując optymalizację strony, chętnie dostosujemy się do procesów w Twojej firmie. Jeżeli wykorzystujecie GIT lub inny system kontroli wersji, będziemy z niego korzystać. Jeżeli przyjęte jest, aby wszelkie zmiany wprowadzać najpierw na wersji deweloperskiej strony – także bez problemu będziemy w stanie to zrobić. Mamy działać na żywej wersji strony? Nie popieramy tego, ale specjalnie dla Ciebie wykonamy kopię zapasową, aby w razie niepowodzenia móc szybko przywrócić ostatnią działającą wersję strony!

Brzmi dobrze? Porozmawiajmy zatem o kosztach.

Jeżeli masz małą stronę (np. 3 widoki, kilka podstron, oparta o WordPress) to będzie w stanie ją poprawić w godzinę. Jeżeli Twoja strona to duży portal treściowy oparty o przygotowany specjalnie dla Ciebie system CMS – może potrwać to nawet kilka dni (licząc łącznie roboczogodziny).

Aby móc określić ilość czasu jaką potrzebujemy na optymalizację Twojej strony, dobrze byłoby rzucić okiem do panelu administracyjnego strony, do Google Search Console oraz Google Analytics. W ten sposób przekonamy się, jakie mamy możliwości działania z poziomu strony oraz jakie pilne problemy czekają nas do rozwiązania. Po naszej stronie na pewno będzie wykonana analiza z wykorzystaniem między innymi SiteBulb dzięki czemu dowiemy się w prostych raportach więcej o strukturze strony.

Zawsze staramy się zbalansować kwotę tak abyśmy mieli pewność, że wykonana przez nas praca pozwoli Ci zarobić.

Czasem na efekty naszej pracy trzeba poczekać kilka dni. Czasem konieczne będzie oczekiwanie na kolejną większą aktualizację w Google (tzw. core update). Zrobimy jednak wszystko, aby nasza optymalizacja jak najszybciej przełożyła się na Twój zysk. Póki co, mamy naprawdę sporo udanych wdrożeń, które pozwoliły osobom, które nam zaufały zbudować wysoką widoczność w Google.

Chcesz wiedzieć więcej?

Napisz do nas!