Odwiedź naszą grupę na FB

Szybki kontakt: +48 533 135 145 • centrala@semurai.pl

Dlaczego warto dać szansę wyszukiwarce Bing?

Bing nie jest popularną wyszukiwarką w Polsce. Absolutnie temu nie przeczę i nie będę zaklinał rzeczywistości. Wyszukiwarka ta posiada może 2-3% całego rynku wyszukiwarek w Polsce. Prędzej trafisz na kogoś kto wygrał w lotto lub została trafiona piorunem niż na osobę która świadomie korzysta z Bing.
Mimo wszystko, Bing wydaje się dobrym kierunkiem aby dotrzeć z treściami na naszej witrynie za granicę a w szczególności – do krajów anglojęzycznych ale także do innych w których Bing posiada nieraz nawet ponad 10% rynku wyszukiwarek!

Dlaczego warto dać szansę Bing

Dlaczego Bing to potencjalnie dobry wybór? Umówmy się – z racji faktu, że mało kto korzysta z Binga istnieje tam mniejsza aktywna konkurencja tak w wynikach organicznych jak i w reklamach płatnych (nazywających się Bing Ads). Wciąż jednak mało osób zdaje się dostrzegać potencjał Binga jako poważnej wyszukiwarki z której można korzystać.
Jasne, wyniki wyszukiwania w Bing są zupełnie inne niż w Google. Czasami można odnieść wręcz wrażenie, że wyniki te są po prostu nieodpowiednie do zapytania. Dzieje się tak jednak przede wszystkim dlatego, że nikt nie optymalizuje stron pod Binga. Nikt nie dba o to, żeby wyświetlić się wysoko w tej wyszukiwarce. O ile w ogóle ktoś dba o wyświetlanie się w Bing. A szkoda. W mojej ocenie Bing nie otrzymuje należytej uwagi i jest aż na wyrost wyśmiewany

Moje doświadczenia z Bing

Używałem Bing przez 30 dni. Takie wyzwanie na początku roku sobie założyłem. Korzystałem z Bing w przeglądarce i na telefonie. Powiem szczerze – korzystało się z tego wcale przyjemnie. Rzadko kiedy miałem jakieś problemy ze znalezieniem interesujących mnie kwestii. Mało tego – wpisując zapytania związane z kwestiami technicznymi czy po prostu poradnikowymi, powodowały często wyświetlenie naprawdę sensowych wyników dostępnych w Google dopiero pod wielkimi stronami takimi jak Allegro, olx czy innych dużych stron. Najlepsze wyniki oczywiście otrzymywałem wpisując zapytania po angielsku. Nie powinno dziwić, że Microsoft niezbyt dba o swoją wyszukiwarkę w Polsce. Z prostej biznesowej kalkulacji – mając 3% rynku wyszukiwarka działa na granicy opłacalności.

Hej, Microsoft!

Oczywiście gdyby Microsoft chciał faktycznie „przyatakować” rynek Polski mogliby to zrobić w dosyć prosty sposób – podobnie jak kiedyś Google: Udostępnić widget wyszukiwarki wraz z opcją zarabiania dla portali i stron. Co prawda teraz coraz rzadziej internauci korzystają z „Onetu jako wyszukiwarki” ale wciąż jednak wyszukiwarka jest tam dostępna. Mogliby też po prostu uruchomić akcje promocyjną lub – to może być najtrudniejsze – przekonać webmasterów, że warto optymalizować strony pod Bing a także poprostu poprawić wyniki wyszukiwania. Dostęp do polskiej Cortany także nie byłby bez znaczenia. Jest tyle potencjalnych działań do zrobienia a tak niewiele się w tej kwestii dzieje…

Generalnie ludzie z Microsoftu śpią mocnym snem w kwestii promocji Bing w Polsce.

W mojej opinii jest obecnie najlepszy czas na podjęcie walki z Google. Wiele osób coraz częściej narzeka na praktyki monopolistyczne Google, na ich zbyt duże polityczne zaangażowanie czy po prostu – na przesyt obecności. A no i to klasyczne „my wiemy lepiej czego potrzebują nasi użytkownicy i nie będziemy pytać się o zdanie tylko wprowadzimy/wyłączymy jakąś usługę/produkt bo tak nam się podoba” (RIP iGoogle).  Co prawda ostatnio słychać było o tym, że z Google wyparowało trochę użytkowników jednak wciąż – pozycja lidera jest nienaruszona. I co istotne – nie chodzi tu tylko o walkę Bing vs Google ale także DuckDuckGo vs Google czy inne mało znane obecnie wyszukiwarki. Przy okazji – wiecie, że budowana jest Polska wyszukiwarka? Zaprasza na stronę: https://nekst.pl/

To jak zacząć z tym Bingiem?

Jak więc zacząć działać z Bingiem? Zobacz jakie są główne porady inżynierów odpowiedzialnych za Bing w kontekście budowania pozycji w ich wyszukiwarce! Zobacz wytyczne Bing dla Webmasterów wraz z moim komentarzem.

Dodaj komentarz


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Marian

3 dni temu

Przeczytałem artykuł z zapartym tchem. Teraz czekam na coś podobnego, ale na jakimś portalu sportowym. Nawet mam pomysł na tytuł: “Dlaczego warto dać szansę kulawemu w olimpijskim finale biegu na 100 metrów”. Pozdrawiam 🙂

logo_3d_alfa

Dane firmowe

Tomasz Stopka SEMURAI
ul. Rotm. Witolda Pileckiego 18/1
32-005 Niepołomice
NIP: 679-298-24-81
REGON: 360-972-550
Nr. Konta: 49 2490 0005 0000 4500 5591 3206

Kontakt

Odwiedź nasz Facebook

Zobacz nasz Twitter

Wykonane z ❤️ w Niepołomicach