Ekstraklasa w sieci – czyli jak (nie)radzą sobie Polskie kluby piłkarskie w sieci?

Wkręciłem się ostatnio w piłkę nożną. Spora tu zasługa tego co działo się w Krakowie na przełomie roku 2018 i 2019. Ci z Was którzy nie kojarzą zawirowań i historii z Vanna Lee czy Hulkiem Hoganem, może nie do końca rozumieć mojej zajawki. Przy okazji zapraszam do Niepołomic na mecze 1 ligowej Puszczy 🙂

Po co powstał raport?

Badając i analizując strony internetowe polskich zespołów z Ekstraklasy z pod kątem różnych , okazało się, że kluby piłkarskie miewają podobne problemy, i na podobne kwestie nie zwracają uwagi. Chodzi tu na przykład o możliwość wykorzystania strony internetowej jako miejsca gdzie można komunikować się z kibicami na zupełnie innym poziomie niż dotychczas. Także sposób angażowania kibiców w życie klubu może ulec zmianie. Jest tak dużo możliwości!

Problemem mogą być systemy zarządzania treściami (CMS) które często nie należą do najbardziej elastycznych i prostych w edycji jak można by sobie tego życzyć. Trudnością może być także fakt, że osoby decyzyjne w klubie mogą nie zdawać sobie sprawy z tego jak wiele ciekawych kampanii można zrealizować poprzez stronę internetową. Przykład? Proszę bardzo:

Wiele klubów piłkarskich sponsorowanych jest przez firmy bukmacherskie. Gdyby – w granicach prawa – otworzyć specjalne miejsce na stronie gdzie kibice mogliby realizować zakłady. Zakłady oczywiście mogą dotyczyć wyniku meczu ale także np. zawodników którzy wystąpią w drużynie przeciwnika czy inne aspekty meczu. Można powiedzieć, że na stronie internetowej prezentowane byłyby spersonalizowane pod dany klub zakłady. Klub może zarabiać tak na prowizji za rejestrację klientów czy po prostu ryczałtowo od firmy bukmacherskiej.

Aby jednak takie akcje były możliwe do zrealizowania, przydałoby się zadbać o lepszą widoczność stron w Google. Nie chodzi tu jednak tylko o ilość słów kluczowych na które pojawia się strona internetowa, ale także o to jak prezentuje się ona w wynikach wyszukiwania:

Tutaj możemy zauważyć jak prezentuje się strona ŁKS Łódź w wynikach wyszukiwania. Niby wszystko jest oczywiste, ale dla tych z Was którzy nie zajmują się wyszukiwarką Google na co dzień, powiem, że strona może prezentować się duuuużo ciekawiej i bardziej angażująco. Mogą powiem pojawić się zachęty do kliknięcia czy ciekawe rozwiązania które rozszerzą sposób prezentowania stron w wynikach wyszukiwania. Przykładowo strona SEMURAI prezentuje się w w Google tak, aby każdy wynik wyszukiwania był ciekawy i interesujący.

Kwestii wartych poprawy przy każdej ze stron klubów Ekstraklasy jest sporo. Na szczęście co najmniej dwa kluby mają od niedawna wsparcie w kwestiach marketingu internetowego. Pora aby do tej dwójki, dołączyli pozostali. 1 ligo – o Was też pamiętam i zachęcam już dziś uczyć się na błędach wyżej notowanych kolegów.

Ogólny ranking stron

Zanim przeglądniesz raport, rzuć okiem na ogólny ranking stron przygotowany na podstawie danych z narzędzia SEMSTORM. Zobacz która strona radzi sobie najlepiej a która najgorzej. Osobno przedstawię ranking stron na komputery i osobno wersje stron mobilnych.

Ranking stron desktopowych

Ranking stron mobilnych

Wyjaśnienie tego co oznacza każda z kolumn znajdziesz w raporcie. Ogólnie jednak im wyższa ocena (w skali od 0 do 100) tym lepiej.

Słów parę o raporcie

Pobrać możesz go za darmo. Możesz go także przeglądnąć tutaj – także za darmo. Nie musisz podawać mi swojego adresu e-mail, nie musisz nic like’ować czy udostępniać. Po prostu kliknij w link poniżej. Raport pobierać będziesz z bezpiecznego serwera Microsoftu a dokładniej – z chmury OneDrive.

Pobierz raport EKSTRAKLASA W SIECI 2019

Raport to 80 stron tekstu, grafiki i mam nadzieję, ciekawych informacji dla tych z Was którzy szukają ciekawych technicznych i nieszablonowych opinii. Raport w całości wykonałem sam z pomocą mojej dzielnej SEMURAIowej załogi 🙂 Starałem się skupić się przede wszystkim na aspektach merytorycznych. Na kwestie graficzne jeszcze przyjdzie pora. W razie pytań, niejasności lub błędów w dokumencie, zachęcam do kontaktu na tomek@semurai.pl.

Zobacz raport online:

Dodaj komentarz


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Dane firmowe

Tomasz Stopka SEMURAI
ul. Rotm. Witolda Pileckiego 18/1
32-005 Niepołomice
NIP: 679-298-24-81
REGON: 360-972-550
Nr. Konta: 49 2490 0005 0000 4500 5591 3206

Kontakt

Telefon: +48 533 135 145

E-mail: tomek@semurai.pl

Odwiedź nasz Facebook

Zobacz nasz Twitter

logo_3d_alfa

Wykonane z ❤️ w Niepołomicach