Każdy specjalista specjalista SEO wie, że aby móc jak najlepiej i najskuteczniej wykonywać swoją pracę, potrzebuje do tego nie tylko wiedzy i zapału. Musimy na bieżąco śledzić zmiany w algorytmach Google i dostosowywać się do wymogów związanych z tworzeniem treści, link buildingiem czy oczekiwaniami użytkowników. Na szczęście mamy coraz więcej narzędzi, które mogą nam wykonywanie tej pracy usprawnić i przyspieszyć. W zasadzie, to nie wyobrażam sobie ich nie wykorzystywać, a Wy?
W internecie znajdziecie wiele programów – część jest płatna część darmowa, ale przecież nie da się korzystać z nich wszystkich jednocześnie. Aby ułatwić Wam pracę, postanowiliśmy zebrać te, które sami znamy i stosujemy na co dzień (nasze ulubione) oraz te, o których wiemy, że są równie dobre.
Każdy pracuje w sposób, w jaki jest mu wygodnie i do pracy wybiera te narzędzia, które najbardziej mu odpowiadają, dlatego w zestawieniu narzędzi przydatnych w SEO znajdziecie po kilka przykładów dla różnych funkcjonalności. Sami wybierzcie, które polubicie najbardziej i z którymi Wasza praca stanie się jeszcze bardziej efektywna. Z ich pomocą będziecie mogli sprawnie monitorować strony internetowe, dokonywać ich analizy oraz tworzyć różnego rodzaju raporty.
Aplikacje MUST HAVE
- Google Search Console
- Google Analytics
- Senuto
- Semstorm
Narzędzia do analizowania / badania szybkości stron internetowych
- PageSpeed Insights
- GTMetrix
- TestMySite with Google
- Google Mobile Friendly
- SEO Review Tools
- SEOptimer
- WooRank
- Pingdom Tools
- Topvisor
- Site Condor
Narzędzia do dobierania słów kluczowych
- Ubbersuggest
- Answer the Public
- SEOmonitor
- Google Keyword Planer
- Senuto i Semstorm (Suggester; zakładka “Słowa kluczowe”)
Narzędzia do monitorowania pozycji
- Cmonitor
- Webpozycja
- Stat4SEO
- Seostation
- Asps
- Web-tools
Narzędzia do monitorowania linków przychodzących
- Disavow Tool
- Clusteric
- Majestic
- Ahrefs
- Monitor Backlinks
Pozostałe narzędzia od Google
- Google Trends
- Google Tag Manager
- Google Tag Assistant
- Google Optimizer
- Google Ads
- Google Lighthouse
Narzędzia do monitorowania wzmianek w internecie
- Unamo
- Brand 24
- Sentione
Narzędzia do automatyzacji zadań
- Xneolinks
- Scrapebox
- DonLinkage
Indeksery
- GIndex
Crawlery
- Screaming Frog
- SiteBulb
- Octoparse
- DeepCrawl
- OnCrawl
- Open Seo Stats (dawny Pagerank)
Wtyczki do przeglądarek
- Web Developer
- SEOquake
- NoFollow
Pozostałe
- Copyscape
- SiteLiner
- Web Sniffer
- Surfer SEO
- Flang Dejan Tools
- Seobility
- Searchmetrix Website
- Konsola programisty dostępna pod przyciskiem: F12 lub Zbadaj lub CTRL+SHIFT+I
- Bing Webmaster Tools
Opisy aplikacji, programów i narzędzi
Aplikacje MUST HAVE
Google Search Console
Jest to zdecydowanie najważniejsza aplikacja, z której powinien korzystać każdy seowiec podczas optymalizacji stron internetowych. Dzięki niej mamy możliwość monitorowania stanu strony i widzimy ewentualne wiadomości o karach nałożonych na witrynę przez Google. Możemy obserwować pojawienie się problemów z bezpieczeństwem czy indeksacją strony, a także sprawdzać przez jakie słowa kluczowe trafiają na nią użytkownicy i jakie prowadzą do niej linki. Narzędzie jest zupełnie darmowe.
Google Analytics
Można powiedzieć, że Google Analytics jest uzupełnieniem Google Search Console i tak samo jak GSC, jest bezpłatne. Wykorzystamy je do analizowania ruchu na stronie internetowej. Dzięki aplikacji przeanalizujemy, skąd pochodzi ruch i jak duży jest w danej chwili. Zobaczymy w jaki sposób zachowują się użytkownicy na stronie, z jakich urządzeń korzystają odwiedzając ją, a nawet w jakim są wieku. Dzięki GA w prosty sposób sprawdzimy również konwersję. Narzędzie to jest szczególnie przydatne właścicielom sklepów internetowych, ponieważ analizę zachowań użytkowników można wykorzystać do zwiększenia sprzedaży.
Senuto
Dzięki temu narzędziu możemy obserwować i analizować widoczność strony internetowej w wyszukiwarce Google. Senuto daje możliwość sprawdzenia, na jakie frazy kluczowe pojawia sie on a w TOP 3,10 i 50 pokazując dane zarówno archiwalne, jak i bieżące. W programie można przeanalizować także konkurencję – jacy są najwięksi konkurencji, na jakie słowa kluczowe pojawiają się w Google i jaka jest ich kondycja. Dzięki Senuto na bieżąco można obserwować zmiany zachodzące w wyszukiwarce i szybko reagować na zmiany algorytmu. Dodatkowo umożliwia nam korzystanie z zestawu narzędzi wspierających analizę widoczności, jak np.: historia SERP’ów dla słowa kluczowego czy pozyskane / utracone słowa kluczowe. Jeżeli ktoś z Was jeszcze nie korzysta z Senuto, warto je wypróbować, zwłaszcza że przez 14 dni można zrobić to za darmo.
Semstorm
Funkcjonalność tego narzędzia jest bardzo zbliżona do Senuto. Tu także przeprowadzimy analizę widoczności strony w wyszukiwarce Google. Możemy sprawdzać codzienne pozycje słów kluczowych i jak często są wyszukiwane w skali miesiąca. Dokonamy tu również porównania z konkurencją i jej analizy. Dodatkową funkcją, na którą warto zwrócić uwagę podczas korzystania z Semstrorma to zakładka “Słowa kluczowe”, w której znajdziemy narzędzia przydatne podczas dobierania słów kluczowych i tematów – ten temat rozwinę poniżej.
Narzędzia do analizowania / badania szybkości stron internetowych
PageSpeed Insights
Jest to narzędzie wykorzystywane do sprawdzania szybkości strony internetowej. Pokazuje wyniki dotyczące zarówno urządzeń mobilnych, jak i desktopowych. W bardzo jasny i przejrzysty sposób widać, jakie działania należy wykonać, by przyspieszyć wczytywanie strony internetowej. Wykonując analizę otrzymujemy wynik w skali punktowej od 0 do 100 – im jest on wyższy, tym lepiej. Narzędzie jest bezpłatne.
GTMetrix
Kolejne narzędzie do testowania szybkości wczytywania się strony internetowej i tak, jak PageSpeed Insights jest darmowe. Po wykonaniu analizy widzimy podsumowanie z zaleceniami do poprawy w celu poprawienia wydajności strony.
TestMySite with Google
Aplikacja umożliwiająca sprawdzenie szybkości i wydajności strony mobilnej. Po wykonaniu analizy, raport z wynikami i zaleceniami wysyłany jest na wskazany wcześniej adres mailowy. Z niego także można korzystać bez żadnych opłat.
Google Mobile Friendly
Kolejne narzędzie, dzięki któremu można sprawdzić, czy strona internetowa jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Aplikacja jest bezpłatna.
SEO Review Tools
To również ciekawe narzędzie, z pomocą którego wykonamy analizę strony. Daje nam także możliwość sprawdzenia, czy treść na stronie nie jest zduplikowana i pokazuje pod którymi adresami URL znajdziemy duplikacje. Można je wykorzystać w celu uzyskania podpowiedzi słów kluczowych i sprawdzenia przekierowań. SEO Review Tools jest bezpłatne, jeżeli wcześniej zarejestrujemy darmowe konto.
SEOptimer
Proste narzędzie, w którym możemy wykonać online podstawowy audyt strony internetowej. Wykonuje szybką analizę oceniając stronę w 5 kategoriach: elementy SEO (m. in. nagłówki, treść, linki), użyteczność strony, jej wydajność, widoczność w social mediach i kwestie dotyczące bezpieczeństwa.
WooRank
Woorank to kolejne narzędzie do analizy strony internetowej pod kątem SEO, sposobu w jaki wyświetla się na urządzeniach mobilnych i jej użyteczności. Jest to jedno z najlepszych i zarazem darmowych narzędzie, dzięki któremy wykonamy online audyt dla witryny. Wynik pokazany jest w skali punktowej 1-100 oraz z zaleceniami poprawek do wprowadzenia.
Pingdom Tools
Jest to następne darmowe narzędzie służące do analizowania szybkości wczytywania się strony internetowej. Po wykonaniu analizy pokazuje raport z zaleceniami zmian, które należy wprowadzić na stronie.
Topvisor
Z tego narzędzia korzysta się podczas wykonywania szczegółowej analizy stron. Jego niewątpliwą zaletą i tym, co go wyróżnia jest fakt, że można analizować w nim kilka stron na raz.
Site Condor
Narzędzie wykorzystywane najczęściej przez specjalistów od marketingu cyfrowego. Z jego pomocą można wykonać audyt strony.
Narzędzia do dobierania słów kluczowych
Ubbersuggest
Jest to jedno z najpopularniejszych i najczęściej wykorzystywanych narzędzi przez osoby pracujące w SEO. Jest proste i intuicyjne. Służy do wyszukiwania słów kluczowych i słów powiązanych z nimi oraz podpowiada przykładowe tematy z ich wykorzystaniem. Umożliwia wyszukiwanie słów w języku polskim lub w innych językach obcych, a przy okazji nic nie kosztuje.
Answer the Public
Kolejne narzędzie, z którego pomocą dobierzemy odpowiednie słowa kluczowe. Wyszukując interesujące nas słowo kluczowe i wybierając język wyszukiwania, otrzymujemy szereg propozycji fraz długoogonowych w formie pytań. Jeśli więc ktoś prowadzi bloga i poszukuje pomysłów na ciekawe tematy, to narzędzie na pewno będzie przydatne. Korzystanie z niego jest bezpłatne.
SEOmonitor
Z jego pomocą, jak i z wyżej już wspomnianymi aplikacjami, wyszukamy i przeanalizujemy słowa kluczowe nie tylko dla własnej witryny, ale także konkurencyjnych. Jest darmowe.
Google Keyword Planer
Narzędzie bezpłatne dla osób, które korzystają z GoogleAds. Z jego pomocą przeanalizujemy słowa kluczowe i dobierzemy odpowiednie frazy na stronę.
Senuto i Semstorm (Suggester; zakładka “Słowa kluczowe”)
Osoby, które już korzystają z takich programów jak Senuto czy Semstrom mogą korzystać z funkcji podpowiedzi słów kluczowych, jakie one oferują. Na szczególną uwagę zasługuje Suggester dostępny w Semstormie, który podpowie nam słowa kluczowe odpowiednie dla strony internetowej. Natomiast w zakładce “Słowa Kluczowe” w Semstormie po wyszukaniu frazy kluczowej otrzymamy posegregowane propozycje tematów, które można wykorzystać np. na blogu czy innym serwisie treściowym.
Narzędzia do monitorowania pozycji
Cmonitor
Darmowe i proste narzędzie do sprawdzania pozycji słów kluczowych i strony. W podstawowej wersji pozwala na szybkie sprawdzanie pojedynczych fraz (stron). Po zalogowaniu się do aplikacji mamy więcej możliwości, np.: archiwizowanie pozycji generowanie raportów i in. Aplikację można przetestować za darmo przez 14 dni.
Webpozycja
Jest to kolejne narzędzie do monitorowania pozycji. Od Cmonitor odróżnia ją przede wszystkim to, że można sprawdzić za jej pomocą więcej fraz i w sposób bardziej automatyczny. Obecnie narzędzie jest płatne, a ceny zależą od wybranego wariantu, ale jest też możliwość monitorowania pozycji bezpłatnie. Ilość wyszukiwanych fraz jest wtedy ograniczona do 15 na dzień.
Stat4SEO
Popularny system służący do monitorowania pozycji stron. Umożliwia codzienne sprawdzanie, na którym miejscu znajduje się strona internetowa. Narzędzie można wykorzystywać do monitorowania nie tylko pozycji stron własnych, ale też pozycjonowanych.
Seostation
Monitorowanie pozycja z wykorzystaniem tego narzędzia pozwala na sprawdzenie nawet do 500 fraz każdego dnia. Pokazuje nie tylko dzienne pozycje, ale również obrazuje wyniki na wykresach, umożliwia tworzenie raportów i podsumowań. Jest naprawdę warte zainteresowania. Aplikacja działa online i jest płatna, koszty są zróżnicowane w zależności od pakietu, który się wybierze.
Asps
Dzięki temu narzędziu w prosty i wygodny sposób sprawdzimy pozycje słów kluczowych dla danej strony internetowej. Poza codziennym monitorowaniem umożliwia także sprawdzanie popularności strony w social mediach. Umożliwia również generowanie wykresów i porównywanie pozycji dla urządzeń desktopowych i mobilnych. Jest płatnym, ale warto zapoznać się z cennikiem i ofertą promocyjną.
Web-tools
Dzięki Web-tools poza monitorowaniem pozycji strony i słów kluczowych można korzystać z kosztorysu pozycjonowania co jest przydatne podczas tworzenia raportów. Usługa jest darmowa dla osób, które są zarejestrowane.
Narzędzia do monitorowania linków przychodzących
Disavow Tool
Narzędzie to służy przede wszystkim do zrzekania się linków przychodzących, które są kiepskiej jakości. Analizę z użyciem tego narzędzia warto przeprowadzać systematycznie, zwłaszcza jeśli obserwujemy spadki w widoczności czy ruchu oraz pogorszeniu się pozycji strony w wyszukiwarce. Za korzystanie z niego nie ma opłat.
Clusteric
Jest wykorzystywane do poprawy widoczności w sieci poprzez analizę linków przychodzących. Przygotowuje się w nim pliki do disavow (linki do zrzeknięcia), można także przeanalizować linki konkurencji w celu wykorzystania ich na swojej stronie. W Clustericu sprawdzimy również, na jakie słowa kluczowe widoczna jest konkurencja. Zdecydowanie warto zainteresować się tym programem i wykorzystywać jego szerokie możliwości.
Majestic
To jedno z najpopularniejszych narzędzi do sprawdzania jakości linków przychodzących. Możemy je wykorzystać na wiele sposobów i uzyskać za jego pomocą sporo informacji i różnego rodzaju raportów. Dodatkową jego zaletą jest to, że jest przejrzysty i intuicyjny w obsłudze. Pokazuje dane bieżące i historyczne, informacje o linkach usuniętych i anchorach. Jest dostępne zarówno w wersji płatnej, jak i bezpłatnej. Naprawdę warto się nim zainteresować.
Ahrefs
Podobnie jak Majestic, Ahrefs jest często wykorzystywany do analizy linków przychodzących. Znajdziemy w nim informacje ile jest wszystkich linków przychodzących, z ilu domen pochodzą, jakie są anchor teksty i które linki mają atrybuty dofollow, a które nofollow. Informacji, które nas interesują można wyszukiwać zarówno dla strony głównej jak i poszczególnych kategorii witryny. W prosty sposób można uzyskać potrzebne raporty czy wykresy. Z narzędzia można korzystać po wykupieniu abonamentu.
Monitor Backlinks
Kolejne narzędzie wykorzystywane do analizy linków przychodzących do strony internetowej. Umożliwia otrzymywanie informacji w sytuacjach, gdy konkurencja wygeneruje raport na temat linków na naszej witrynie.
Pozostałe narzędzia od Google
Google Trends
Dzięki temu darmowemu narzędziu można sprawdzić, jakie są potrzeby użytkowników i jakich informacji wyszukują za pomocą wyszukiwarki. Dzięki analizie trendów, uzyskujemy informacje o popularności słowa kluczowego i o tym jak zmienia się ona na przestrzeni czasu. Google Trends pokazuje równie popularność fraz kluczowych w danym regionie.
Google Tag Manager
Umożliwia śledzenie zachowań użytkowników na stronie poprzez dodawanie do niej kodów marketingowych i śledzących. Aby móc samodzielnie zarządzać tagami, nie jest potrzebny programista co znacznie ułatwia pracę. Korzyści, które daje to narzędzie to przede wszystkim szybsza strona internetowa, szybsze wdrażanie zmian czy konkretnych zdarzeń na stronie. Google Tag Manager daje bardzo duże możliwości konfiguracji, dlatego warto się nim zainteresować.
Google Tag Assistant
Narzędzie to czuwa nad poprawnym działaniem tagów Google (m. in. Google Analytics, Google Tag Manager, konwersja AdWords). Wprowadzane zmiany w tagach można natychmiast sprawdzać. W prosty sposób otrzymamy raport z błędami i sugestiami do poprawy. Narzędzie jest darmowe.
Google Optimizer
Za pomocą tego narzędzia można w prosty sposób przetestować różne wersje stron internetowych. Bez pomocy programisty sprawdzimy różne sposoby dostarczania treści, edytujemy kod HTML czy dodamy reguły JS lub CSS. Narzędzie jest przede wszystkim bardzo łatwe i funkcjonalne.
Google Ads
System umożliwiający wyświetlanie reklam w Google. Dzięki wyświetlaniu się linków sponsorowanych w wyszukiwarce, Klient ma możliwość dotrzeć do większej grupy Klientów. Kampanie reklamowe mogą być bardzo zaawansowane i umożliwiają dokonywanie analiz. W Google Ads nie tylko możemy zarządzać reklamą, ale także kontrolować koszty, obserwować efekty czy nawet analizować konkurencję Szacuje się, że nawet 90% użytkowników trafia na stronę dzięki reklamie. Efekty można tu obserwować szybciej niż w SEO.
Google Lighthouse
Dzięki niemu sprawdzimy, jaka jest wydajność strony internetowej oraz aplikacji na mobilnych. Testuje strony poprzez sprawdzanie odczuć użytkowników (kiedy będą mogli poruszać się po stronie, jak szybko zostanie im dostarczona treść). W ostatnim czasie stale obserwujemy rozwój narzędzi powiązanych z mobile, dlatego każdy seowiec powinien zacząć korzystać z tego narzędzia.
Narzędzia do monitorowania wzmianek w internecie
Unamo
Narzędzie do monitorowania firmy w mediach społecznościowych i Internecie. Umożliwia zdobywanie informacji na temat opinii o marce, pomaga w dbaniu o dobry wizerunek firmy w social mediach, a także pozwala śledzić działania konkurencji. Platforma oferuje użytkownikom dwa rozwiązania: Monitoring Internetu i social media (Unamo Social Media), dzięki któremu możemy trzymać rękę na pulsie w zakresie pojawiania się wzmianek w wypowiedziach użytkowników, analizy danych z mediów społecznościowych, analizy informacji o odbiorcach i monitorowania branży; a także Monitoring pozycji i analiza SEO strony (Unamo SEO) – gdzie można pobrać przejrzyste dzienne raporty zawierające również analizę konkurencji.
Brand 24
Kolejne narzędzie służące do monitorowania Internetu i social mediów. Tak jak Unamo, umożliwia poznanie opinii na temat marki / firmy oraz zdobycie informacji kto spośród wpływowych osób (influencerów) jest autorem opinii. Dokonamy tu również analizy konkurencji i zdobędziemy nowych klientów, a wzmianki na temat naszego produktu mamy możliwość reagowania od razu dzięki czemu możemy na bieżąco panować nad pojawiającymi się negatywnymi opiniami.
Sentione
Tak, jak dwa powyższe narzędzia, to również jest wykorzystywane do monitoringu Internetu i mediów społecznościowych. umożliwia zbieranie opinii z blogów, for internetowych, social mediów nie tylko w Polsce, ale też za granicą.
Narzędzia do automatyzacji zadań
ZennoPoster
Wchodzi w skład pakietu ZennoLab i pomaga świetnie zautomatyzować pracę. Dzięki niemu szybko zarejestrujemy konta na forach internetowych, dodamy linki czy komentarze. Warto jednak wykorzystywać go z rozwagą, i nie spamować stron o słabej jakości ani nie używać anchorów exact match. Nierozsądne używanie tego narzędzia może przynieść więcej szkody niż pożytku.
Xneolinks
Podobnie jak ZennoPoster, Xneolinks jest oprogramowaniem wykorzystywanym w pozycjonowaniu do zakładania profili na forach, zdobywania linków i publikowania wpisów. Pozwala znacznie zautomatyzować pracę. Narzędzie jest płatne, jednak warto zapoznać z ofertą promocyjną.
Scrapebox
Kolejne narzędzie ułatwiające pracę seowca i często wykorzystywane. Posiada wiele przydatnych funkcji. Najczęściej wykorzystuje się je do dodawania komentarzy pod wpisami, wyszukiwania słów kluczowych czy sprawdzania atrybutów dofollow i nofollow, jednak to nie wszystkie jego możliwości. Jeśli myślicie o tym, by zacząć wykorzystywać je w optymalizacji stron, warto dowiedzieć się więcej na jego temat.
DonLinkage
Można je wykorzystywać do zdobywania linków z wielu miejsc – blogów, katalogów, for internetowych. Korzystanie z pisać silniki publikujące linki. Narzędzie daje również możliwość skorzystania z bazy miejsc, gdzie można publikować linki. Z jego pomocą można pozycjonować wiele stron na raz i sprawdzać, jakie przynoszą efekty. Jest narzędziem płatnym.
Indeksery
GIndex
Narzędzie do ideksowania linków i strony w wyszukiwarce. Dzięki niemu linki szybciej trafiają do Google, bo już w ciągu 24 godzin od dodania. Indeksację można obserwować poprzez zainstalowaną aplikację, co znacznie ułatwia korzystanie z niego. GIndex jest płatny w zależności od wybranego wariantu.
Crawlery
Screaming Frog
Analizuje strukturę wszystkich podstron witryny internetowej. Bierze pod uwagę m. in. nagłówki, meta znaczniki, obrazy czy kody odpowiedzi serwera. Pomaga wskazać strony, które nie działają, duplikaty treści i miejsca wymagające optymalizacji w zakresie uzupełnienia meta znaczników, optymalizacji zdjęć czy poprawy nagłówków. Narzędzie to jest szczególnie pomocne w przypadku dużych serwisów. Darmowa wersja programu pozwala na sprawdzenie do 500 adresów, co przy mniejszych serwisach często jest wystarczające.
SiteBulb
Proste narzędzie do audytowania stron internetowych. Prezentuje wyniki w sposób czytelny i umożliwia pobieranie raportów, które następnie można przekazać do Klienta czy programisty. SiteBulb jest płatny, jednak umożliwia skorzystanie z darmowej wersji, w której sprawdzimy do 500 adresów. ma ona jednak pewne ograniczenia, jak np. sprawdzanie duplikacji treści, dlatego warto rozważyć skorzystanie z opcji płatnej.
Octoparse
Narzędzie umożliwiające usuwanie danych sieciowych bez kodowania, dane mogą być przetwarzane z dowolnej dynamicznej strony internetowej. Dzięki niemu otrzymamy zaawansowane funkcje skrobania w internecie.
DeepCrawl
Narzędzie wykorzystywane w audytach technicznych stron internetowych. Crawler potrafi przejść przez badaną stronę w podobny sposób, jak robi to GoogleBot. Analizując stronę sprawdza m. in. nagłówki, meta znaczniki czy opisy alternatywne. Dzięki temu narzędziu witryna może odnotować wzrost pozycji w wyszukiwarce lub jej spadek. By uchronić się przed spadkami i tworzyć treści atrakcyjne i przydatne dla użytkowników, szczególnie ważne jest wykonanie odpowiedniej optymalizacji zgodnie z zaleceniami od Google.
OnCrawl
Dzięki użyciu tego narzędzia będziemy mieli możliwość monitorowania strony, wykrycia duplikatów oraz lepszego dopasowania strony do czynników rankingowych. Jego minusem może być czas wykonywania analizy – na sprawdzenie ok 100 tys. podstron potrzebuje nawet 35 godzin.
Wtyczki do przeglądarek
Open Seo Stats
To narzędzie pomocne w pozyskiwaniu najważniejszych informacji dotyczących strony internetowej. Dzięki niemu można wykonać analizy rankingów alexa, linków zwrotnych, whois i social mediów.
Web Developer
Wtyczka dla Chrome | Wtyczka dla Firefox
Wtyczka bardzo przydatna dla webmasterów. Pozwala na sprawdzenie m. in. błędów w kodzie i testowanie strony internetowej w różnych sytuacjach, poprawność kodu HTML i CSS, umożliwia zmianę rozmiaru okna przeglądarki czy wyłączania poszczególnych elementów, jak: CSS, JS i grafiki. Narzędzie jest darmowe.
SEOquake
Bezpłatna wtyczka, która pozwala na przeprowadzenie szybkiego audytu na stronie i sprawdzenie linków wewnętrznych i zewnętrznych. Umożliwia również porównywanie na bieżąco domen i adresów URL dla różnych parametrów SEO oraz tworzenie raportów.
NoFollow
Wykrywa metatagi nofollow i noindex w witrynach internetowych, obrysowuje linki z atrybutem nofollow. Wtyczka jest bezpłatna.
Pozostałe
Copyscape
Narzędzie do sprawdzania duplikacji treści na stronie. Jeżeli treść nie jest unikalna, otrzymujemy raport z wskazanymi URL’ami, pod którymi znajdziemy duplikaty.
SiteLiner
Kolejne narzędzie, które wskazuje czy fragmenty tekstu na stronie internetowej są zduplikowane. Po wygenerowaniu raportu możemy sprawdzić, jaki tekst jest powielony i pod jakimi adresami znajdują się duplikaty. W darmowej wersji narzędzia możemy sprawdzić do 250 podstron.
Web Sniffer
Narzędzie online do wyświetlania żądań HTTP i nagłówków odpowiedzi. Dzięki niemu dowiemy się, jaki jest kod odpowiedzi, typ zawartości czy czas ostatniej modyfikacji. Pokazuje nagłówki HTTP dla wskazanej strony internetowej. Korzystanie z niego jest proste i bezpłatne.
Surfer SEO
Narzędzie wykorzystywane w pozycjonowaniu stron internetowych. Surfer analizuje wyniki organiczne w zależności od wyszukiwanego słowa kluczowego i wybranej lokalizacji, a następnie każdą ze stron analizuje pod kątem różnych czynników rankingowych. Analiza trwa około minutę, a my oszczędzamy czas.
Flang Dejan Tools
Dzięki temu narzędziu mamy możliwość przeanalizowania poprawności wdrożenia parametru hreflang na danej stronie. Jest ono szczególnie przydatne osobom, które mają wielojęzyczne witryny internetowe oraz tym specjalistom SEO, którzy takie witryny optymalizują.
Seobility
Narzędzie wykorzystywane do wykonywania lepszej optymalizacji strony internetowej. Umożliwia indeksowanie strony, sprawdza linki zwrotne i narzędzia do budowania linków. Można w nim znaleźć wszystkie potrzebne analizy i narzędzia. Umożliwia skorzystanie z darmowego pakietu do szybkiego sprawdzania pojedynczych stron internetowych.
Searchmetrix Website
Platforma umożliwia analizę rynku, dzięki której poznamy nowe możliwości w zwiększeniu widoczności online. Wpływają one na podejmowanie dobrych decyzji marketingowych. Platforma zapewnia głównie analizę mobilnych rankingów SEO, co pomaga lepiej zoptymalizować stronę na urządzenia mobilne. Seometrix można przetestować za darmo, zamawiając wersję demo.
Konsola programisty
dostępna pod przyciskiem: F12 lub Zbadaj lub CTRL+SHIFT+I
Jest to bardzo przydatne narzędzie deweloperskie. Jest wbudowane w większość przeglądarek, pozwala na wprowadzanie zmian, które potem w prosty sposób można przenieść do kodu. Znajdziemy tam kilka zakładek i opcji, które pozwalają na wykonanie różnych czynności lub sprawdzenie interesujących nas informacji np.: sprawdzenie / dodawanie / edytowanie elementów HTML i CSS; weryfikowanie wysyłanych żądań i prędkości ładowania; badanie, jak strona internetowa będzie wyglądać i zachowywać się na wybranym urządzeniu i in.
Bing Webmaster Tools
Pomocne przy poprawianiu wydajności strony internetowej w wyszukiwarce Bing. Narzędzia te dają możliwość sprawdzania, jak działa strona i decydowania, co warto w niej podkreślić. dzięki korzystaniu z Bing Webmaster (a nie wymaga to nawet zalogowania), mamy również możliwość generowania przydatnych raportów, zbierania informacji dotyczących preferencji w wyszukiwaniu informacji przez Użytkowników oraz sprawdzenia w prosty sposób działania strony na urządzeniach mobilnych. Zobacz też Wytyczne Bing dla Webmasterów. Poznaj Bing lepiej!
6 replies on “57 narzędzi o których powinien wiedzieć specjalista SEO”
Bardzo solidne, obszerne i przydatne zestawienie. Co prawda większość narzędzi znałem albo o nich słyszałem korzystając z odpowiedników, jednak znalazło się kilka mi wcześniej nie znanych, które rozważam by sprawdzić. Dzięki i Pozdrawiam.
Lista imponująca. Dużo przydatnych narzędzi. Jeśli ktoś ma niedosyt – polecam porównać z przygotowaną przeze mnie listą najlepszych narzędzi SEO: https://studioa7.pl/najlepsze-narzedzia-seo-i-sem/.
Bardzo ciekawy materiał. Popularne narzędzia jak Screaming Frog przeplatane rozwiązaniami, o których szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę. Chętnie zapoznam się z innymi Twoimi artykułami.
Polecam również zajrzeć na mojego bloga https://trendnetia.com/blog/
Wiedziałam, że nie znam wielu narzędzi, ale nie miałam pojęcia, że aż tyle! Jest co testować, dzięki! 🙂
Dzięki za wzmiankę o Unamo! Szalenie doceniamy uwzględnianie nas w takich listach. 🙂
Dodam od siebie jeszcze, że w platformie posiadamy tak naprawdę dwa narzędzia: monitoring internetu i social media (Unamo Social Media), monitoring pozycji (Unamo SEO), dzięki czemu realizujemy co najmniej dwie ze wspomnianych kategorii. 🙂
Dorzuć jeszcze JetOctopus (https://jetoctopus.com/) do crawlowania stron. Bardzo dobre i przystępne cenowo. Polecam.
Reszta listy jak najbardziej w porządku 🙂